خوش آمديد!
14:04 پنج شنبه 28 فروردين ماه ، 1393

مزوتراپی برای جوانسازی پوست، از بین بردن لک‌های پوستی، از بین بردن لک‌های بارداری، لیفتینگ پوست، ذوب کردن سلولیت‌ها و چربی‌های اضافه و درمان ریزش مو مناسب است.

مزوتراپی

مزوتراپی چیست و درمان با این روش چگونه است؟

مزوتراپی عبارت است از وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک با سوزن‌هایی بسیار ریز به داخل پوست. این مواد می‌توانند شامل انواع ویتامین، دارو (مانند ماینوکسیدیل) یا فاکتورهای رشد (مانند فاکتورهای رشد انسولینی) باشند. مزوتراپی نوعی روش درمانی تزریقی است که در تمام دنیا، به‌خصوص فرانسه، کاربرد زیادی در درمان‌های زیبایی دارد.

پس چرا این روش درمانی در ایران چندان رایج نیست؟

متاسفانه تعداد مقاله‌های علمی که تاییدکننده کاربرد مزوتراپی در زمینه پوست و مو باشند، کم است و به همین دلیل خیلی از متخصصان پوست این روش درمانی را قبول ندارند، اما وقتی ما به کنگره‌های خارجی می‌رویم، می‌بینیم که در اروپا (به خصوص در فرانسه که به نوعی مهد درمان‌های زیبایی پوست محسوب می‌شود)، این روش بسیار کاربردی و شایع است و هیچ‌کس در مورد موثر بودن یا نبودن آن سوالی نمی‌پرسد، زیرا تقریبا همه از تاثیر مثبت مزوتراپی آگاهی دارند.

بازديد:205 بار

کچل شدن ناگهانی و طی زمان کوتاه فقط مختص بزرگسالان نیست، بلکه کودکان را هم ممکن است درگیر کند. متاسفانه بروز طاسی در کودکان به خصوص دختر بچه ها بسیار وحشتناک است. بنابراین والدین برای دچار نشدن کودکشان به این عارضه، باید در ابتدا علل بروز کچلی در کودکان را بشناسند تا با دوری گزیدن از آنها مانع ابتلای کودکشان شوند.

کچلی کودکان

در این مطلب 4 علت مهم و شایع کچلی در کودکان را برایتان می گوییم.

1- عفونت

شایع ترین علت ریزش مو در کودکان، عفونت قارچی پوست سر است. این عارضه، کچلی قارچی سر نام دارد که به صورت موضعی بخشی از سر کودکان را تحت تاثیر قرار داده و کچل می کند. اگرچه این عارضه در کودکان بسیار شایع است، اما ممکن است نوجوانان و بزرگسالان را نیز درگیر کند.

علایم کچلی قارچی سر شامل لکه های سیاه بر روی پوست سر، خارش و شکستگی موها می باشد.

کودکان مبتلا به کچلی قارچی سر معمولا از سطح بهداشت پایینی برخوردار هستند و مسائل بهداشتی و نظافتی را رعایت نمی کنند و یا در اثر قرارگیری در رطوبت زیاد به مدت طولانی دچار این مشکل می شوند.

بازديد:227 بار

تحقیقات نشان داده است که تغییر ظاهر، بافت و یا ضخامت موها می تواند نشان دهنده ابتلا به یک بیماری باشد، مانند ریزش موها در اثر بیماری غده تیروئید.

مشکل موها

موهای سر می توانند به شما و پزشک بگویند که از کمبود کدام ماده مغذی رنج می برید و یا چه بیماریی دارید.

موها می توانند در مورد سلامتی شما حرف بزنند.

تحقیقات نشان داده است که تغییر ظاهر، بافت و یا ضخامت موها می تواند نشانه یک بیماری باشد، مانند بیماری تیروئید.

اما چگونه می توان تشخیص داد که تغییرات ایجاد شده در موهای سر به علت یک بیماری است و یا ارثی می باشد؟

برخی تغییرات مانند ریزش ناگهانی مو، به خصوص اگر با نازک شدن موها همراه باشد، می تواند یک بیماری باشد.

بازديد:205 بار

اگزما یکی از بیماری های پوستی شایع است که سبب التهاب و خارش پوست می شود. اگزما در هر جایی از پوست بدن می تواند بروز کند، اما بیشتر دست ها و زانوها را درگیر می کند.

اگزمای دست

این بیماری مدتی شعله ور می شود و پس از آن فروکش می کند. اگر چه علت اگزما به صورت قطعی معلوم نشده است، اما محققان علوم پزشکی دو عامل وراثت و نقص در سیستم ایمنی بدن را به عنوان مهم ترین عوامل ایجادکننده آن می دانند.

به افراد مبتلا به اگزمای پوستی توصیه می شود که موارد زیر را در نظر بگیرند :

1- در صورتی که دچار اگزمای پوستی شده اید، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا او بر اساس تخصص و تجربه خود، نوع اگزمای شما را تشخیص دهد و برای درمان مناسب آن اقدام کند.

بازديد:215 بار

جوش‌های زیرپوستی که کومدون نام دارد، معمولا ناشی از بسته شدن دهانه خروجی غدد چربی‌ساز پوست ایجاد می‌شود.

جوش زیرپوست

اگر تا به حال از ترس دیدن نقاط سیاه‌رنگ روی صورت‌تان جرات قرار گرفتن روبه‌روی آینه را نداشته‌اید، باید بدانید که این نقاط سیاه‌رنگ یا همان جوش‌های سرسیاه، جوش‌های زیرپوستی است که به عقیده متخصصان پوست کاملا قابل درمان است و در خیلی از موارد بعد از درمان ردی از خود به جا نمی‌گذارد.‌

آکنه یا جوش جوانی از بیماری‌های شایع دوران نوجوانی و جوانی است. این بیماری موجب بروز شکل‌های مختلف ضایعات پوستی می‌شود. در درمان و تجویز دارو توجه به نوع ضایعات پوستی دارای اهمیت است.

به‌طور کلی ضایعات آکنه به دو دسته غیرالتهابی و التهابی تقسیم می‌شود:

اولین ضایعات ایجاد شده در آکنه ضایعات غیرالتهابی است که «کومدون» نام دارد. از کومدون در سطح جامعه بیشتر با نام جوش زیرپوستی یاد می‌شود. کومدون‌ها یا سر سیاه هستند (باز) یا سر سفید (بسته).‌

ضایعات التهابی آکنه قرمز رنگ و گاهی چرکی است.

بازديد:228 بار